ליברמן בגבול הצפון: "אחרי הקרב על אידליב – סוריה תעוצב מחדש"

קובי פינקלר No Comments on ליברמן בגבול הצפון: "אחרי הקרב על אידליב – סוריה תעוצב מחדש"

שר הביטחון אביגדור ליברמן סייר היום בצפון הארץ ואמר: "מה שחשוב זה לשים לב לכל השינויים מעבר לגבול, אנחנו רואים התכנסויות שונות במקומות כאלו ואחרים, גם באנקרה, גם בטהראן"

ליברמן צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, סייר בישובים צמודי הגדר בגבול הצפון, על מנת לעמוד על התקדמות התכנית שיזם למיגון ישובי הצפון ושאושרה לאחרונה בקבינט. שר הביטחון ביקר בין השאר במטולה, בקרית שמונה, בזרעית ובשלומי – שם קיים מפגש עם ראשי מועצות מהצפון.

"סיירתי לאורך גבול לבנון, כשהמטרה היא לבחון את כל הישובים צמודי הגדר, קודם כל, ובנוסף קיימתי מפגש עם ראשי הרשויות בקו העימות, בדגש על הישובים במרחק של עד 9 ק"מ מהגבול", אמר ליברמן.

לדבריו: "מבחינת סדר העדיפויות של משרד הביטחון: השנה הגדרנו 21 ישובים צמודי גדר כיעד ראשוני בחשיבותו, מבחינת הטיפול וההשקעה של פיקוד העורף, של רח"ל, של כל הגופים הקשורים לטיפול בישובים צמודי הגדר. אנחנו גייסנו השנה כ-220 מיליון שקל לכל הטיפול, גם בישובים צמודי הגדר וגם בכל המקלטים הציבוריים וכל מוסדות החינוך והרווחה בטווח של עד 9 ק"מ מהגבול ואפילו עד ל-20 ק"מ מהגבול".

"אני גם רוצה להודות לראשי הרשויות על שיתוף הפעולה בין היחידה להתיישבות של משרד הביטחון, רח"ל, פיקוד העורף, פיקוד הצפון, קציני ההגמ"ר, ראשי הרשויות והקב"טים. יש פה שיתוף פעולה שהוא נדיר ואנחנו כבר רואים את התוצאות. אנחנו מתכוונים לטפל בכל המרכיבים; התראה, דרכי מילוט, מערכות התראה וכמובן מקלטים. בשלב השני אכנס גם לטיפול בממ"דים ולכל בית למעשה, לכל תושב בקו העימות ולישובים צמודי הגדר, חייב להיות גם ממ"ד צמוד ולא רק מקלט ציבורי".

"מה שחשוב זה לשים לב לכל השינויים מעבר לגבול, אני מתכוון למה שקורה בסוריה. אנחנו רואים התכנסויות שונות במקומות כאלו ואחרים, גם באנקרה, גם בטהראן, גם בז'נבה, גם במקומות נוספים, מדברים אחרי הקרב על אידליב על העיצוב מחדש של סוריה".

"מבחינתה של מדינת ישראל, עם כל הכבוד וכל ההערכה לכל ההסכמים וכל ההבנות – אותנו זה לא מחייב. מה שמחייב אותנו זה אך ורק האינטרס הביטחוני של מדינת ישראל. כל שאר ההבנות וההסכמות שמגיעים אליהן בכל מיני מקומות, פשוט מבחינתנו לא רלוונטיות. ואנחנו נקפיד על קוצו של יו"ד לשמור על כל ההסכמים הקודמים ועל האינטרס הביטחוני הישראלי".



0 תגובות